Riepu protektors

Protektors ir riepas biezākā musturainā daļa, kura saskaras ar ceļu un nodrošina riteņa saķeri ar brauktuvi. Aizliegts lietot riepas, kuru protektora zīmējuma dziļums seklākajā vietā:

  • ziemā mazāks par 4 milimetriem;
  • vasarā mazāks par 1,6 milimetriem.

Ja riepām ir speciāla atzīme protektora rievās, saukta par nodiluma indikatoru, pieļaujams nodilums līdz tam.


Riteņu saķeri ar ceļu uzlabo sezonai atbilstošu riepu lietošana:

  • no 1 decembra līdz 1 martam braukt atļauts, ja riteņiem uzstādītas ziemas riepas. Tām uz sāniem ir uzraksts
    M + S vai Winter, vai sniegpārsliņas attēls.
  • no 1 maija līdz 1 oktobrim aizliegts braukt, ja uzstādītas riepas ar radzēm (dzelkšņotās).

Ziemas riepas tiek ražotas no mīkstākas gumijas sastāva ,lai salā nezaudē elastību, labāk sakļaujas ar ceļa virsmu un palielina saķeri.


Ja ir slikta saķere:

  • garāks auto bremzēšanas ceļš;
  • bremzējot, braucot pagriezienā auto var sāniski saslīdēt.

Vienas ass (priekšējās, aizmugurējās) riteņu riepām jābūt ar vienādu protektora zīmējumu un vienādu tā nodilumu, lai arī saķeres spēki riteņiem būtu vienādi.


Kāpēc vasarā ir labāk braukt ar vasaras riepām? Tāpēc, ka ziemas riepas var saglabāt lietošanas kārtībā līdz nākošai ziemai. Taču tas nav vienīgais iemesls. Braucot ar vasaras riepām pa slapju ceļu, ir labāka automobiļa vadāmība, var sasniegt lielāku ātrumu, kā arī bremzēšanas ceļš ir īsāks. Ziemas riepu protektora gumijas sastāvs nav paredzēts ekspluatācijai temperatūrā, kas augstāka par +5°C, tādējādi braukt ar ziemas riepām vasarā nav izdevīgi un nav arī ieteicami!